Saturday, 19 May 2012

RindU......

AssalamUalaikUm....




     oohhhooiii....haha...i miz u alot! ok da ckap da.....haha...rindu????aq rse sumer owng msti rse kn??rndu kt fmly..adeq bradik kowng..atuk nenek.....saudara mara....kawan2....bf/gf kowng..suami...anak2...istri....opah..tok wan....whether musuh kowng pown msti kowng rndu nyew...kn3??haha..ngan spew kowng nk gdowh g klu bkan musuh kowng??tol ark??haha....of coz pnyew..2 sbb owng kter jgn bnci owng sgt2 t lmer2 jd SAYANG...hahaha..untung ler kn??yg kowng bnci 2 lar kowng nyew partner..haha...
     
     owh yew...lpew aq nk bg mukadimah kt kowng..haha..ttbew jew da mrepek pew ntah??ok aq nk tnye kowng ckit pew erti rindu???hey2..jwab lar aq tnye nie...hahaha....urm,bg aq lar kn???*rindu adlah satu perasaan suci yg lahir dri dlam stiap dri indvidu itu sndri ketika dye kehilangan atau ditingglkn atau snang ctew bler seseorang uh b'jauhan dgn owng yg dye syng....kowng taw ark...wlaupown kter b'jauhan dgn owng uh..stu jew bnde yg dye tgglkn tok kter n kter tgglkn tok dye supaya msing2 x lpew iaitu KENANGAN...biar pown phit or mnis kenangan yg d'tgglkn uh itu lar yg buat kter rindu n ingt kt seseorng uh..*

      ok da puas membebel da kt ats td..haha..skang bley x aq nk ckp ayat kt gmbr uh kt owng yg aq rndu sgt2..hahaha....SAYA MEMANG RINDU GILER KAT AWAK.....AWAK TU CAM NER??? ok da ckap..pew g??jwab ar..hahahaha......jwab jgn x jwab....hihi...

       ok da xtaw nk habaq pa lg kt kome2 nie..haha..xpew..bosan2 t aq updte entry bru ek??haha..ngah xdew kjew mmg sonok updte blog nie..haha..ok lar..tke cre sumer..i miz u a lotz... :P

CINTA IBARAT ULAT BELUNCAS...
MENCARI TEMPAT TERTINGGI UNTUK BERTAPAK...
MELAHIRKAN BENIH YANG NANTI AKAN BERKEMBANG 
MENJADI SANG RAMA-RAMA YANG INDAH DI PUNCAK TERTINGGI POKOK KASIH...
YANG KELAK TERBANG BEBAS DI UDARA RINDU
MENGHIRUP SECANGKIR MADU CINTA...

Sunday, 13 May 2012

bzy nyew dye???

assalamualaikum...





   wah2!!bzy nyew dye arie nie...dri smlm n smlm lg..haha...hmm..pew ley wat arn??sbar jew lar..haha..smlm dye ad ckp ngan aq.. "awk xbley cmnie taw" abis uh nk aq cmne plak??haha..biar jew dye bzy..haha..nk taw x npew aq jd cmnie??ylah tok2 sblom nie aq ley sbar dye bzy cmne pown...ikowt dye lar..p tok kli nie..aq x bley lar..ltih nnges jew baek aq ctew ckit kt cnie..p aq hpe bler dye bce nie jgn dye mrh aq da lar...aq xtaw nk gtaw spew lg..bkan niat aq nk kutuk dye or what...ok..pliz jgn slah pham...


   hmm...p yg nk wat aq sentap uh..aq rse dye mmg penting kn kwan dye..aq x ksah sumer uh..t'kilan ckit jew..smlm nyew lmer aq 2ggu dye coz nk kol..xtaw t'sdar pg uh aq tgk msj dye kul 5 pg..weyh,ko tlong kwan ko smpy pg cm uh skali kew??hmm aq xtaw paew..xley plak nk 2duh dye cm uh..x baek..ps uh,pg2 lg da grak tlong kwan dye..aduhai..syg..x pnat kew???owng rsau sla dye..da lar dmam arie uh??p dye??haha..xpew lar..aslkn dye epy dgn pew yg dye wat uh..aq xdew hak nk hlang..mungkin penting bg dye..it's ok syg..soe coz slah pham..ok dear...n pliz jgn nrh or majok or mnengamok dgn entry nie...i hpe u pham..
   
   really miz u..tp kn..aq rse aq sushakn dye plak majok sbb bnde nie...dye pown ushe cmne nk cri jlan kuar dri tlong kwan dye n kuar ngan aq pnat2 uh...huhu...tyme uh aq rse bersalah gler kowt kt dye..nk nnges pown ad..p pew nk wat..ad lg lbey kurang seminggu jew...pas nie???aq xtaw nk wat pew da..dye bzy pown aq da xley nk  mrah dye...coz xdew sbb pown aq nk mrah dye..klu aq suh dye free tok aq pown ktowng da jauh..xpew..pndy2 pk lar..
  anyway aq xley slhkan dye pown..dye tlong owng..ok lar...huhu...at least bzy cmne pown dye skang..dye cbe gk cri mse tok aq...thanx so much my dear...n really soe ssahkn awk..urm,anyway juz tke cre of urself... (^_^)

wanita???

assalamualaikum... (^_ ^)


   holla...td aq da ctew sal lelaki arn??so skang aq nk ctew sal pompan lak??hahha...x adil lar kn??stiap owng ad ke istimewaan dye sndri kn??hihi..pompan laen..lelaki laen??haha.. x gitu...so.pew ek yg aq nk ctew sal wanita..gve me an idea pliz??hihihi
   
   first thing first...sifat yg perlu ad dlam diri stiap wanita...

  1. sifat keibuan
  2. sifat keanak-anakkan
  3. penuh pengertian
  4. sifat menghargai.
  5. simpati & perihatin
  6. caring
  7. pndai menjge aty.
  8. menjage penampilan
  9. pandai berbicara
  10. pandai bergaul dan menyesuaikan diri
  11. menghormati
   huhu..dlam mse yg smer nie sumer antre sikap2 yg bley memikat aty lelaki...haha..tol ark??dri kowng duk mngedik...mnje2 x tentu psal dgn lelaki uh baek kowng pk..ad antre sifat nie dlam dri kowng..hihi..jgn mrah ar...xdew niat pown nk ktuk spew2...

  nie plak aq nk share antre rahsia wanita2 kt luar uh yg ad stgh nyew lbey skew pendam perasan or pew yg mreka rse dri diluahkan pde spew2...

   1. Bila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, ini bermakna dia sedang menangis di dalam hati.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu sakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang. Oleh sebab itu ramai wanita yang patah hati apabila hubungan itu putus di tengah jalan.

4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, fikirannya sentiasa bersama dengan lelaki itu walaupun dia sedang keluar bersama lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti lilin yang kehangatan.

6. Wanita memang sukakan pujian, tetapi selalu tidak tahu bagaimana hendak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan wanita yang  telah sukakan kamu separuh mati, tolaklah cintanya dengan baik dan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya seorang wanita mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, abaikan dia buat sementara waktu dan cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. Pada zaman sekarang, mungkin wanita akan meluahkan rasanya melalui sms dan emel.


10. Jangan sesekali mengeluarkan kata-kata bahawa wanita ini langsung tak berguna.


11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit suka dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan mengetahui berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.


16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.


17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri.


18. Selepas seorang wanita jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.


19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang wanita, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.


20. Setiap kali terlihat gambar kelas semasa waktu dia belajar dahulu, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.


21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya.


22. Satu ucapan ‘Hai’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.


23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. Cubalah tanyakan teman baiknya tentang dirinya.


24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.


25. Maksud cinta bagi wanita ialah kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..


27. Airmata adalah senjatanya.


28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya. Seperti bunga atau sekadar cukup dengan kad ucapan romantis. Mereka akan rasa terharu, merasakan bahawa dirinya dihargai dan dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.


29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang mengambil berat tentangnya dan baik terhadapnya. Oleh itu, peratusan untuk menawan hati seorang wanita muda agak tinggi jika kamu praktikkan dengan betul.


30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.


hahah..pnjng ler plak..ltih cek nk menaip nyew ha..kui3..hmm..anyway..sonok kongsi ngan kowng dri aq xtaw nk wat pew ptg2 cmnie kn??haha...hmm,nie khas uk laki2 di luar sne..nie cik azie nk bg tips ckit cre nk pikat pompan..haha..bg yg blom ad gf ar..yg da ad uh duk diam2..jgn nk gtl2..haha...kang x psal ad perang dunia ke tiga plak kang..haha...

  1. buat gf kowng rse epy ngan kowng dlam apew jua taktik kowng nk wat dye epy..jnji dye epy ler..haha
  2. hormat & sopan terhadap gf kowng..
  3. jgn desprate sgt...pompan x skew..
  4. kebersihan amat penting ok boyz..haha
  5. yakin pde dri sendri.
   2 jew lar yg aq ley kongsi..yg laen cri sndri..haha...pdan mke kowng..haha..*glak jahat..
ha' cian plak aq tgk kowng..nie ad ckit aq nk gtaw..
" klu kowng da skew kt sowng pompan uh..kowng start ar dgn persahabatn n kowng biarkan downg mengenali kowng dgn lbey mendlam lg.. "
  ok puas aty??haha....pndy2 idup lar kter ko..kih3.. Owh yew..nie aq nk gtaw ckit antre ayat yg pantang pompan dgr bf dye sebut..
  1. " klu u btol2 syg i u akn wat pew yg i sruh "
  2. " i x skew dgn kawan2 u  "
  3. " i punye ex-gf dlu.... "
  4. " cbe tgk pompan uh.. "
  5. " i x ckup bguz utk u "
  6. " i xdew mOod lar "
  7. " perangai u mcam mak u lar "
  8. " xyh lah nk emo "
  9. " i xskew lar bju uh "
  10. " kakak/abg u ntah apew2 "
   klu kowng rse da lmer idup n rse2 nk mkn penampar free...ce kowng try ckap ayt2 nie dpan gf kowng...aq rse arn??mmg x lmer ar kowng idup t...haha....ylah..p kdg2 kter x sdar pew yg kter wat unless ad owng tgur kter..btol ark??p klu kowng syg gf kowng x slh klu kowng aty2 dlam p'ckpan n dlam mse yg smer ley jge aty dye..
    
    huhu..aq da ltih nk menaip snanyew nie...haha..come on..ckit lg nie..hihi..aq nk shre plak sal perkara yg ley wat pompan uh benci lelaki..
  1. main kayu tiga.
  2. mengongkong
  3. suka cuci mata
  4. meninggikan suara
  5. ego
  6. perasan
  7. menipu
  8. mementingkan diri sendiri
  9. kurang memberikan perhatian
  10. cemburu buta
  11. mata duitan
  12. komited terhadap kerjaya
  13. panas baran
  14. kaki merokok
  15. pengotor
  16. gelojoh
  17. pentingkan kawan2
  18. tdak mahu menghargai
  19. putar belit
  20. control macho
   cm uh lar ctew nyew..so boyz out there..be crefull..hihip ikowt kowng ar..
aq juz kongsi ngan kowng jew..haha..nice to know..kn3??hihi...anyway aq nk mnx maap klu aq terslah ckp or ad wat kowng sket aty ngan statement aq nie..huhu...


  " sekali kter da wat owng uh syg kter..jgn sesekali kter cbe utk lukakn prasaan dye..."

Saturday, 12 May 2012

lelaki???

Assalamualaikum....  (^__^)


    hoho...lelaki??hmm....don't know what to say actually..haha...hati lelaki sukar dijge???eh,btol kew??aty lelaki or pompan yg ssah nk jge snanyew??haha..pk2 sndri lar ek...atau dua2 uh smer jew ssah nk jge??haha....ikowt kome ler nk pk pew..stiap owng pndapat dye laen en??
    
    aq nk share ngan kowng ckit sal rahsia lelaki..yg aq rse kter xtaw..tp kdang2 ad gk yg kter da taw..hahha...mrepek da aq nie...hahah....ok start.....

  1. lelaki x detail dlam p'ckapan...
  2. lelaki than b'jge smpy mlam gara2 hnye krane hobi..
  3. lelaki rela mnghbiskan byk wang hanye utk peralatan elektronik & eksesori kereta/motor..
  4. lelaki jarang muncul dgn jambangan bunge.
  5. lelaki x bergosip.
  6. lelaki selalu mengagungkan ibu mereka.
  7. lelaki sanggup menyimpan sumer edisi terhad komik,jeans,jam tgn atau ape sjew..
  8. lelaki suka melihat perempuan memakai skirt pendek asalkan bukan kekasihnya.
        hahaha..begitu lar ctewnyew..haha..hmm..aq rse ad btol..ad juz 4 fun..haha..pew owng kter nice to know gitu...haha...balun jew lar cik azie oOi....kih3..Owh yew..jom kter teroka plak cmne lelaki mengungkapkan cinta dye pde seorang wanita uh..hihi..
  1. menunjukkan kaseh syang nyew...
  2. mengenalkan pada keluarga..
  3. memberi tanda sayang..
      hoho...3 cre very simple but cmplicated...huhu..pew aq mencarut ntah ha..hihii...urm,menunjukkn kaseh syg??of coz ler arn??klu x..bkan syg ler nme nyew..in simple way,lelaki uh akn amek brat  sal pompan uh...hargai dye n ad alr lg..haha...mengenalkn pde kluarga???wOw!!!haha..cm uh kawen trus jew lar..hahah.....gtal ko azie....kih3...n last one memberi tanda syg..bak kter cm adiah lar...ikowt ler dak laki uh nk bg pew..bunge??cklat??jam???n so on....eh,jap2..bear jgn lpew ek??hahaha...cbok jewp..

    skang aq nk kongsi lak sal perkare yg laki skew kt pompan??hihikjap share..jap kongsi..jap g ayt pew aq nk lg ntah..hahha...
  1. wanita yg bersifat keanak-anakkan.
  2. penuh pengertian.
  3. menghargai.
  4. menjaga penampilan.
  5. pandai berbicara.
  6. pandai bergaul dan menyesuaikan diri.
  7. simpati dan prihatin.
    ha' 2 ler sbb nyew...knape??jgn tnye aq..haha...tnye lar lelaki npew dye skew pompan cm uh??hihi...ad laki skew pompan cntik..ad lelaki skew pompan yg comel..ad laki skew pompan yg mnje..stiap laki ad citarse downg t'sendri..kter pew taw??hahaha...

lelaki sejati.... (^__^)

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada disebalik itu.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi lika-liku kehidupan.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca.

hmm...aq rse ckup smpy cnie aq nk ctew....huhu....xdew bnde nk ctew g..hihi...hpe u really enjoy it...
 

Saturday, 5 May 2012

sayang!!!

assalamualaikum... <3





      cmel ark gmbr kt ats uh??hahaha...purple..juz like my fvrite colour..hahaha...da skew sgt purple smpy aty pown nk kne cat colour purple gk...hahaha...smngt sgt lar pulak...hmm...aq pown xtaw sannyew pew nk ctew nie..hahah...anyway...SAYANG..urm,aq tnye pndapt kowng lar ek...bg kowng syg nie apew???hahaha....
      bg aq lar ek......jeng..jeng..jeng..x terungkap dek kter2..hahaha..aisseh mannnn......hahaha...p bg aq mndlam gk mksud dye..sumer owng nk disayangi...btol ark??kn3???hihi....perkataan SAYANG nie laen bg stiap owng..byk mksud dye n hanye yg pham dri owng uh sndri...bg kter laen..bg owng laen....pendapat msing2 kn berbeza...
cre stiap owng nk express dye nyew syg pown berbeza..ikowt tuan empunya bdan ler..dpt bf/gf yg rmntik untung ler kowng..arie2 dpat ayt berbunge2..ahaha...anyway sumer ikowt aty n prasaan kter..jgn lar ckp eh,kwan aq pkwe dye rmntik nk cri cm uh gk lar..owwhh..jenuh..smpy mati pown ko x kawen ler jwabnyew  nyah..haha...
       haha..pew yg penting...aq syg owng yg syg aq..haha..ok x??haha..xdew ar..aq syg sumer owng...especially my family...my friends..n..my beloved love...acecehhh...hahaha..*mlu lar plak rse nyew...hihihi.....
hmm..p aq x tpuw lar..AQ SAYANG KO LAR GLER!!!
hahahha...pham???

haha....hmm..xtaw nk ckap pew g dah coz da ngntok sgt2 nie ha....papew pown i'm alwayz there 4 u..haha..ttbew jew..urm,aq rse tyme toO sleep lar skang..t aq smbung g...lurve u... <3